İletişim Hattı +90 (286) 217 1014
Haberler

Odamız ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin işbirliği ile başlatılan eğitim seminerlerinin 1.si Çan’da 2. si Çanakkale Ticaret Borsasında gerçekleştirildi.

  • 25.04.2009

 Seminerde konuşan ÇOMÜ Biga İkdisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kazım Kirtiş, tezgahtarların iyi satış yapabilmesi için kendisini müşteri yerine koyarak empati yapması gerektiğini belirtti.

 
Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası üyelerine yönelik eğitim çalışmalarına devam ediyor. ÇOMÜ ile işbirliği yapılarak düzenlenen seminerlerde oda üyelerine Satıcı analizi ve hizmet kalitesi, Müşteri analizi ve müşteri memnuniyeti ve Satış yönetimi ve başarılı satış, konularında Biga İktisadi ve İdari bilimler Fakültesi öğretim üyeleri tarafından eğitimler verildi.
 
 
Seminerin açılışında bir konuşma yap ÇTSO Yönetim Kurulu Üyesi Başkan Yardımcısı Yücel Aka, “Günümüz zor koşullarında ticaret hayatını sürdürmeye çalışan üyelerimizin işyerlerinde kalite ve verimliliğin artırılması, mevcut işgücünün yüksek performansa ulaşmasına katkı sağlamak amacıyla, eğitim semineri düzenledik. Bu tür çalışmaların üyelerimize katkı sağlayacağını umuyoruz” dedi.
 
 
 
Seminerin ilk konuşmacısı ÇOMÜ, İİBF Dekanı Prof Dr. Kazım Kirtiş, satıcı ve satıcının başarısı üzerine bir sunum yaptı. Prof. Dr Kirtiş, başarılı bir satıcı olmak için satılan ürün hakkında her türlü bilgiye sahip olmak gerektiğini belirterek, güler yüzlü ve sabırlı olmanın satış performansını arttırdığını söyledi. Prof Dr. Kirtiş, sözlerine şöyle devam etti:
 
“Bir tezgahtar satacağı ürünü bilmiyorsa onu pazarlayamaz. Satacağı ürün hakkında müşterinin soracağı tüm sorulara cevap verebilmek için. Ürün hakkında tüm detayları öğrenmek gereklidir. Satış sorumlularının güler yüzlü ve sabırlı olması satıcının performansını arttırdığı gibi, müşteri ilişkilerini de sıcak tutar. Müşteriler alışverişe çıktığı zaman kandırılmadığını hissettiği yerlere gider. Müşteriyi kandırmamak, alışverişlerde sürekliliği getirir. Müşterinin ne istediğini bilmek satış yapmayı kolaylaştırır. Kendinizi müşteri yerine koyarak empati yapın. Müşteri olsanız ne isterdim diyerek kendinizi sorgulayın ve müşteriye onu vermeye çalışın. Müşteri ne kadar zor ve nazlı olursa, unutulmamalıdır ki bu kişi çok iyi bir müşteri olabilir.”
 
Seminer daha sonra Doç. Dr. Mehmet Marangoz tarafından yapılan sunum ile devam etti. Sunumların ardından katılımcılardan gelen sorular cevaplandırıldı.
Odamız ile Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin işbirliği ile başlatılan eğitim seminerlerinin 1.si Çan’da 2. si Çanakkale Ticaret Borsasında gerçekleştirildi.

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç
İletişim Tercihi