İletişim Hattı +90 (286) 217 1014
Haberler

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ile ortaklaşa düzenlediğimiz eğitim seminerlerinin 3.’sü Ezine’de düzenlendi.

  • 05.05.2009

 Seminerde konuşan Doç Dr Mehmet Marangoz, müşteri profilini belirlemeyen işletmelerin sürdürülebilir müşteri memnuniyeti sağlaması zor olacağını söyledi.

 
Seminerin açılışında bir konuşma yapan Meclis Üyesi Mustafa Pamak, “Günümüz zor koşullarında ticaret hayatını sürdürmeye çalışan üyelerimizin işyerlerinde kalite ve verimliliğin artırılması, mevcut işgücünün yüksek performansa ulaşmasına katkı sağlamak amacıyla, Odamız ve Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi işbirliğinde eğitim seminerleri düzenlenmiştir. Eğitim seminerlerinin üyelerinin ve çalışanlarının yararına olacağını, eğitim çalışmalarının farklı konularda ilerleyen günlerde sürdürüleceğiz” dedi.
 
Müşteri analizi ve müşteri memnuniyeti konusunda konuşan Doç Dr Mehmet Marangoz, bir işyerinin ayakta durmasının yegane temelinin müşteri olduğunu, müşteri memnuniyetinin üst seviyede tutulması ile başarının sağlanacağını söyledi. Marangoz, “Müşteri hızlı değişen bir unsurdur. Bir işyeri müşteri potansiyelini elinde tutmak için gerekli iletişimi sağlamak zorundadır. Müşteri memnuniyetini sağladığınız sürece, potansiyelinizi sağlamlaştırabilirsiniz. Müşteri ile kurduğunuz doğru iletişim, müşterinin isteklerini ve taleplerini gidermenizi kolaylaştırır” dedi.
 
“Kime hitap ettiğinizi belirleyin”
 
Doç Dr Mehmet Marangoz, sunumunda işyerinin kime hitap ettiğinin belirlenmesi ve hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre plan yapılması gerektiğini söyledi. ‘Benim müşterim kim?’ diye kendinize sormalısınız diyen Marangoz, “Bir işyeri tıka basa ürün ile dolu olabilir, fiyatı da ucuz olabilir. Ama işyerinizin konsepti hedef kitlenize uymuyorsa beklediğiniz satışları yapamazsınız. Alternatiflerin bol olduğu bir piyasa ortamında ticaret yapmak için hedef kitlenizi, mağaza konseptinizi, fiyatlarını ve müşteri memnuniyetinizi çok iyi ayarlamanız gerekiyor. İletişim çağında rekabet ortamında kar oranını yüksek tutarak satış politikası benimsemek, kendi ayağınıza kurşun sıkmaya benzer. Fiyatlarınızı her zaman piyasadaki rakiplerinize göre düzenlemelisiniz. Mağazanızın dizaynını her zaman müşteri profilinize göre yapmalı ve oyunu kuralına göre oynamalısınız” diye konuştu.
 
Mehmet Marangozdan sonra ise Ezine Meslek Yüksek Okulu Öğretim görevlisi Hasan Gül, Satış yönetimi ve başarılı satış, konularında, Prof. Dr Kazım Kirtiş ise Satıcı analizi ve hizmet kalitesi konusunda sunumlar gerçekleştirdi. Konuşmaların ardından Eğitim Seminerlerine destek veren konuşmacılara Plaket ve Çiçek verildi.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi ile ortaklaşa düzenlediğimiz eğitim seminerlerinin 3.’sü Ezine’de düzenlendi.

Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnine buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Devam etmeniz halinde, kabul etmiş olursunuz.

Tamam
Whatsapp ile İletişime Geç
İletişim Tercihi